torsdag 3 maj 2012

Sol och stickning...







De rosa sockorna är klara för länge sedan och jag har börjat att sticka flera stickfasthetsprover. Har tänkt mig att sticka en bolero, (men med en liten reservation; jag kan ju ändra mig och göra något annat......vem vet) och kanske blir det detta mönster....Har länge velat göra en bolero, men inte hittat något bra mönster. Får se om detta är ett sådant. Jag tror jag får göra lite ändringar här och var, som oftast.....

Här har varit och är rena sommaren med +20 grader !! och idag är det +17. Har suttit ute och stickat och druckit kaffe :) Underbart skönt!

Förutom majnycklarna så blommar mandelblom, violer, nunneört och många andra vilda blommor som jag inte vet namnen på. Prästkragsknopparna är stora redan. Det är inte klokt!

Lilla Nora älskar att ligga ute i solen och gotta sig. Men även skuggan tycker hon är skön, om solen blir för varm till slut. Att jaga en sädesärla eller skata som trippar eller skuttar runt i trädgården tycker hon är superkul. Våren och sommaren är säkert ljuvlig för både oss och fäna :)


Hoppas att ni kunnat njuta av ledighet och sol, där det varit sol, det senaste.

/Lilli






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar