måndag 23 april 2012

Trots att jag annars inte gillar gult....




 






.....så är gula blommor underbara! Älskar vilda blommor! Dessa gullvivor (eller som vi säger här; majnycklar) är helt ljuvliga. Det är fantastiskt skönt och avstressande att gå i skogen eller på ängen och plocka blommor. Det är livskvalité det! Plockade majnycklar när jag och Nora var ute och gick härom dagen. Hon skuttar runt mig och kommer liksom i förbigående fram och nosar på blommorna och sticker sprittande glad iväg igen :)



Yngsta tösen ville också ha ett par sockor, när syrran fått ett par. Och eftersom hon älskar rosa (det kan man ju även göra i vuxen ålder...) så blev det i rosa/vitt sockgarn, i samma modell/mönster som syrrans. Det var ett roligt mönster att sticka så det gör jag gärna om. Det händer något i stickningen hela tiden. Kul att de vill ha; det är något nytt för mig att de uppskattar något jag stickat :)







Och pannbandet är klart, ihopsytt och använt. Det sitter jättebra på och är i lagom tjockt garn. Det räckte gott och väl och blev över t.o.m. av de 30g Fame Trend som jag stickade pannbandet av. ( De 30g var kvar efter stora tösens sockor från 100g Fame Trend) Och jag som var rädd att 30g inte skulle räcka :)





Ha en bra vårvecka nu (hoppas jag)!

/Lilli.




5 kommentarer:

  1. Trevligt sockmönster! Och pannbandet blev ju superbra!

    SvaraRadera
  2. Och vivorna är inte gula, de är underbara! :-)

    SvaraRadera
  3. Gullvivor är så vackra - mina blommar snart.
    Jag har ju litet mani på att sticka vantar eller muddar. Sockor har jag stickat några få par, men det finns ju en oändlighet av olika sockmodeller att sticka också, så det blir nog så småningom....
    Ja det är trist detta med värk som inte syns "utanpå en". Det är ju på något sätt en dold sjukdom, men det "tär" ju på en ibland. Ibland säger jag att jag skulle vilja att man ändrade färg när man har ont för att det skulle synas. Men de som känner en ser det nog ändå. Jag är inte heller den som "ordar" om det utan biter ihop och "jobbar på" ;-))

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig om att Gullvivor är otroligt vackra!
    Jag har inte sett några än, men det dröjer nog inte länge nu.
    Vilka vackra saker du har stickat!
    Pannbandet gillar jag särskilt mycket. Det är jättesnyggt!!
    Ha en fin Valborg!

    SvaraRadera
  5. Men oj! Har det redan kommit gullvivor?! Härligt! :)

    SvaraRadera