måndag 9 april 2012

Kopletterande bilder...



Här har varit fullt upp i helgen med mat, promenader, laxfiske och bakning bland annat. Ena dottern har varit hemma; den andra skulle också ha kommit, men hon blev förkyld. Vädret blev bättre än utlovat, soligt och lite lagom vind. Det blev "bara" fredag och idag som det kom regn. Det har dock inte varit så varmt, bara ca 6,5 grader på dagen.


Men det var tillräckligt för en tur i skogen på söndagen. När vi gått ungefär halva vägen, satte vi oss i skogen, i lä, i solen och drack kaffe med fika. Med blommor runt i kring oss! Helt underbart härligt!!


Bilden, på sockorna i "sick-zack"-mönster, i förra inlägget blev ganska mörk så här kommer lite kompletterande bilder :) På två av bilderna här stämmer färgerna med verkligheten, men den blåa hälen är mörkare i verkligheten. Jag blev ganska nöjd med sockorna; de blev inte för åtsittande och inte för stora. Lagom med ett svenskt ord :) Och mönstret gillar jag; både att sticka och att ha på mig.


 

                                                                                                                                                             
Hoppas att ni haft en skön långhelg! Ha en bra arbetsvecka. / Lilli



2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med stickade strumpor! Jag älskar att dra på mig det och använder mina olika varje dag :)
    Dina nya ser väldigt sköna ut och skaften är vackra och lite annorlunda!

    SvaraRadera
  2. De verkar härliga dina sockor och det är väl bra att ha de klara nu innan nästa säsong ;-))
    Jag har stickat sockar tidigare, men inte känt inspirationen ännu. Dock har barnbarnens föräldrar börjat tjata om sockor så jag får väl ta ett ryck ett tag framöver så att det är en hög klara innan nästa vinter.
    Men oj har det varit så ruggigt väder hos dig? Så synd när man äntligen är ledig och hoppas på sol och kanske stärkande promenader.
    Nu har jag packat klart och ska titta på kudden så att jag orkar stiga upp tidigt i morgon. Det är ju bäst att vänja sig innan man ska in i ekorrhjulet igen-----

    SvaraRadera