torsdag 6 oktober 2011

Lite shopping...





Härom dagen var jag och ena dottern och shoppade tillsammans! Vi hade en väldigt trevlig dag. Först åkte jag hem till henne och hade med gott fikabröd som vi hade till kaffet. Därefter åkte vi "ner på stan", det vill säga Göteborg och gick i och ur butiker. Jag blev faktiskt inte så trött och utmattad som jag brukar bli. Med dotterns hjälp hittade jag en fin klänning, kjol och en topp. Hon vet vilken smak jag har och ibland har vi lika smak också. Det är kul, med tanke på att hon är yngre :) (man vill ju se så ung ut som möjligt utan att se löjlig ut)

 


Klänningen är en svart rak modell, utan ärmar, typ "den lilla svarta". Detaljerna på klänningen syns dessvärre inte när jag försöker fota dem. Den har tre bredare sömmar i midjan där skärpet sitter och slits där bak. Kjolen, även den rak i svart, är så snygg med en bred linning i spetstyg med svarta blommor och slits baktill.




Till den en vinröd (vad annars!! en av mina favoritfärger) långärmad topp, med rynkade axlar och överarmar. En lite tuff och rolig detalj. Det var inte speciellt dyrt heller. Fick alltihop under 650-700:- Det är väl nästan att ha fyndat lite, i alla fall, eller....? Det var värst vad allt ser skrynkligt ut på fotona, men de har väl legat så i affären och fått veck. Får nog stryka dem före användning.

Det är otroligt inne just nu med stickat mode. Såg stickade plagg överallt. Både till dam och herr och även till barn. Det är så kul att se. Ett både tufft och snyggt mode, tycker jag, som man eventuellt kan göra själv.


Ha det bra alla,

/Lilli.






4 kommentarer:

  1. Tjusigt! :)

    Hos oss shoppas det bara till babyn numera! Idag har han fått en härlig vintermössa!

    SvaraRadera
  2. Det ser fint ut och dessutom är det ju laddat med er trevliga dag!

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint ni hittade.
    Bra att ha någon med sig, att shoppa tillsammans är mycket roligare.

    SvaraRadera
  4. Snygga saker du fått tag i! :)

    SvaraRadera