lördag 20 augusti 2011

Stickad gardin!



Stickning är verkligen inne......

Var på IKEA alldeles häromdagen och där såg jag en stickad gardin! Riktigt kul att se. Det var längder i kittfärgat garn; faktiskt riktigt snygg :)

Dessvärre hade jag inte med kameran till IKEA. Brukar ju inte ha kameran med när jag ska shoppa precis, så det blev inga foton på gardinen. Men det kanske är en idé att ha i tankarna nästa gång jag ska shoppa; att ha med kameran. Man vet aldrig vad man kan stöta på, eller hur? Kanske finns gardinen med i IKEA:s katalog? Vet ej, hittar inte någon katalog härhemma.

Men visst är det kul att stickning också finns med i modern inredning. Kuddar, filtar, stolsdynor, handdukar, disktrasor, grytlappar, dukar m.m. har jag sett ibland men tror aldrig jag sett gardiner. Det finns ju massor med virkade gardiner, så varför inte stickade?


Ha en skön helg alla goá handarbetande!

/Lilli






4 kommentarer:

  1. Åh, vad sugen jag blev på att virka gardiner nu... Jag håller på med en köksduk och börjar inse att jag nog måste sluta snart innan den blir alltför lång. *Roligt att virka!*
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Undrar om det inte var förra sommaren som jag var på Ikea i Kalmar och hittade en lampa med garnnystan i, så de hänger verkligen med i trenderna.
    Jag har nästan alltid en liten kamera i väskan, den stora tar jag bara med när jag har nått planerat, ett litet tips bara.

    SvaraRadera
  3. Den hade varit kul att se!
    Miasticka´r

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig om att det är roligt när man ser att stickning åter är på modet.
    Det finns inga gränser numer på vad man kan sticka, det tycker jag är jätteroligt.

    SvaraRadera