fredag 26 augusti 2011

Att ha flera stickningar.....







...... på gång är praktiskt på så sätt att man kan växla om, när en stickning blir tråkig eller jobbig. Jag har alltid (nästan i alla fall) haft ambitionen att sticka klart en sak innan nästa stickning påbörjas. Men med bomullstoppen i slätstickning på rundstickor, som är enahanda att sticka, fick jag ändra mig :) Stickade bambuhatten imellan och nu har jag påbörjat en spetssjal.


Stickar i ljuvligt mjukt 100% alpacka. Det ska bli en Ingrid-sjal, en av de finare jag hittat, där mönstret är på svenska. Vill minnas att Rosenvante också stickat den för länge sedan......eller?




Började med alldeles för liten storlek på stickorna och då blev det som ni ser på bilden. På tok för kompakt i mönstret. Ser ut som en sjal i förkrymmt ull :) Det var bara att repa upp. Så går inte att ha det. Har börjat om med större stickstorlek, så får vi se hur det blir.


Här är fortfarande ca +20 grader, men molnigt och ibland regn. Bra stickväder i alla fall :)

Have a nice time,
/Lilli






5 kommentarer:

  1. Jajamen, visst har jag gjort en sådan, Ingrid gör en Ingrid du vet. :)
    Här är varmt o skönt också idag, de sista strålande sommardagarna eller de första varma höstdagarna, det är väl bara att välja.

    SvaraRadera
  2. Jag har också varit lite sån att jag velat göra ett projekt åt gången. Men just har jag hur mycket som helst på gång samtidigt, vet inte riktigt hur det gick till... Hoppas iaf nått blir färdigt :)

    Lycka till ed Ingrid-sjalen och lycka till min utlottning!

    SvaraRadera
  3. Förr hade jag bara en stickning och det gjorde att när jag blev less la jag den åt sidan och det blev inget stickat! Nu har jag många!
    Miastickar

    SvaraRadera
  4. Ingrid är en jättesnygg sjal, så det ska bli kul att se din sen!
    Och visst gör det stor skillnad när man byter stickstorlek, större än man kan tro.
    Och man ska ha precis så många projekt som man själv vill. Rätt som det är blir ju nåt klart :)

    SvaraRadera
  5. Jag har nästan alltid flera projekt på gång ... På gott och ont ...

    Den sjalen har jag också tänkt prova på :D

    SvaraRadera