lördag 21 maj 2011

Hur stickar man försiktigt ?!



Har börjat på en liten topp som jag hittade i senaste numret av Stickmagasinet. Den ska stickas i Bambugarn, men det passar också, som sagt, att sticka i Eco baby bomull. Min topp ska vara ljuslila med två rosa toner i mönstret på oket. Du kan se hur toppen ser ut i förra inlägget :) Man börjar uppifrån med oket upptill, på stickor 2,5mm. Det är sååå tunna stickor!! Sedan blir det stickor 3mm. Vilken storleksskillnad det är på stickor 2,5mm och 20mm :) !!

Har en sjalstickning som väntar på mig, där man ska ha stickor 20mm. Det går minsann betydligt fortare att sticka med 20mm!

Men jag stickar lugnt ! Stickar i kortare stunder och vilar händerna imellan. Känner att jag får ont i min opererade hand ganska så omgående. Men jag stickar hellre lite försiktigt med pauser, även om det går långsamt, än att inte sticka alls. Ska kontakta ortopeden och be om en återbesökstid för att visa upp högerhanden (som är lite inflammerad fortfarande i /på lillfingersidans muskel) och få råd hur jag ska göra i fortsättningen.

Ha en skön helg, allihopa!

/ Lilli









5 kommentarer:

  1. Åh, vad den ser fin ut, det blir nog snyggt! Det är bra att du tar det lugnt, men helt utan handarbete kan man ju inte vara...:-)

    SvaraRadera
  2. Den kommer nog att bli fin! Så besvärligt, men håller med, hellre små korta stunder än inte alls! Hoppas det läker snart så du kan sticka fritt!

    SvaraRadera
  3. Åh, den blir snygg toppen. Färgerna är jättevackra ihop!
    Trist att du inte är bra i händerna än. Jag förstår att du hellre stickar försiktigt än inte alls. Det är ju så svårt att låta bli... :)

    SvaraRadera
  4. Sticka lugnt!
    Hoppas det ordnar sig så du kan sticka obehindrat.
    /Ann-Britt

    SvaraRadera