torsdag 26 maj 2011

Askar, fodral, etui...vad kan man ha däruti...?





Köpte nyligen ett glasögonfodral på nätet. När jag fick hem det var det både smalt och fult. Tyckte bilden på fodralet i den butiken såg bättre ut än det jag fick hem i verkligheten. Men för 25 kronor kanske man inte kan begära så mycket mer. Dessutom var det en buckla i det hårda fodralets lock (syns till höger, lite grann).


Hur som helst såg jag ett tips någonstans, minns inte var, att man ju faktiskt kan ha ett glasögonfodral till annat. Ja, varför inte!? Bryr mig inte om att skicka tillbaka fodralet till butiken och dona med det, utan kan ju istället ha det till något annat, som sagt.



Det passar utmärkt till att ha virknålar, andra nålar, stickspetsar, liten handarbetssax och annat smått och gott i.




Hittade också ett pennetui från det anrika varuhuset Harrods i London. Köpte med ett par fina pennor till maken i detta etui, när jag och yngsta dottern var över till London och hälsade på äldsta dottern,som bodde och jobbade i London då. Ville ju ha med något hem i present till maken :)




Visst passar det också till lite handarbetsnålar, virknålar, stickspetsar, måttband och annat smått handarbetstillbehör. Här ligger allt verkligen skyddat och bra liksom i glasögonfodralet, eller hur?

/Lilli







9 kommentarer:

  1. Fin idé!
    Återvinning...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Ja men vilken fin idé!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Rätt smart! Roligt att du gillade min blogg och fr.f.a hittade dit! :)

    SvaraRadera
  4. Så smart, har ett sånt fodral i plåt någonstans måste leta fram!
    Miastickar

    SvaraRadera
  5. Hej! Var det du som mejlade mig om garnet? Jag kom in på min spraymejl sent igår och nu när jag skulle besvara frågan (läsa bättre) kommer jag inte in. Om det var du så kan du mejla igen till min nya mejl (finns på min bloggs högra spalt), spray var så krångligt att komma in på så jag fick byta.
    :)

    SvaraRadera
  6. Men det var väl en fiffig lösning.
    Ha en mysig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Har sänt ett mejl till dig! :)

    SvaraRadera
  8. Fiffigt med nya användningsområden till alla fodral.
    Ha de gott. Kram Birgit

    SvaraRadera
  9. Jättebra idé med pennskrinet för virknålar! Att jag aldrig har tänkt på det!
    Tack för tipset, det ska jag genast använda mig av =)

    SvaraRadera