lördag 16 april 2011

Vårrabatt !!

Från och med idag den 16/4 och hela april månad ut är det 15% RABATT på Bambugarner och 10% RABATT på Silkesgarn i butiken www.emlina.se En del av er har redan fått ett nyhetsbrev från butiken om detta, men för er som inte får nyhetsbrevet, får ta del av det här och nu istället.
Det ena bambugarnet (bilderna) är ej inlagt i butiken på grund av platsbrist, men kan beställas i meddelanderutan i kassan. Skriv med text det som du vill ha. Eller beställ via mail. Det finns i fyra färger: rödorange, vit, ljusgul och blåturkos. Passar till stickor 5mm. Stickfastheten är 16 m i slätstickning = 10 cm och 50g = 75meter. Tvätt 40 grader. 

Det är härliga garner att sticka med. Passar till exempel till en sommarjumper, linne, sommarhatt, en skön sjal, babykläder eller en liten pläd. Ja, eller vad du vill egentligen! Fantasi har vi alla fått, det gäller bara att använda den......






Detta bambugarn passar utmärkt att sticka en sommarhatt / solhatt av efter mönstret i boken "Skönt stickat" av Eva Wincent och Paula Hammerskog. Boken finns säkert att låna på biblioteket om du inte vill köpa den :) Just nu stickar jag en sådan hatt i ull.




Jag sitter och försöker vänja mig vid mina nya, tuffa glasögon. Var och hämtade dem i veckan och jag gillar dem verkligen. Fick två par till priset av ett (det heter så i alla fall, men man betalar säkert för dem ändå på något sätt....). De är progressiva. Ett par vinröda, SJÄLVKLART ett par i min älsklingsfärg :) och ett par svarta köpte jag. I de sistnämnda ser jag riktigt sofistikerad och intelligent ut :)) Det kan verkligen behövas, för det är det minsta jag känner mig.


Det känns lite tomt här hemma för yngsta tösen flyttade i början av april. Klyvna känslor ger sig till känna. Och den sista tiden har jag kommit på mig själv med att nostalgiskt tänka tillbaka på när de var mindre, när mamma var den som var populärast på jorden. När de tyckte att mamma hade svaren på allt och var deras bästa kompis. När jag kunde lyfta upp dem och krama dem. Ja, nu är jag där igen med tankarna. Naturligtvis är jag glad för att de är självständiga, tar ansvar och klarar sig själva. Jag är glad för deras skull och jag skulle inte vilja ha en vuxen "hemmadotter". Nu har vi en annan mysig kontakt när vi ses.


Ha en bra helg allihopa!


/ Lilli.









6 kommentarer:

  1. Sån lyxkänsla att kunna byta glasögon efter humör eller annat tillfälle :) Ja visst är det blandade känslor man har när barnen blir stora men...Mödrar planterar frön av kärlek som blommar för evigt!

    SvaraRadera
  2. När jag fick det erbjudandet gällde det solglasögon. Då tyckte jag det var fånigt men tänk när solen skiner så skönt det blir att sätta på solglasögon som jag kan se med också.

    Jag har ju en kvar hemma, men till hösten flyger väl hon sin kos också. Då blir det tomt och tyst då.
    Men visst är det så att man får en annan kontakt när de är vuxna, även om man kan längta tillbaka tills de var små och mamma var bäst. :)

    SvaraRadera
  3. Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar kaffe :)

    SvaraRadera
  4. Synd att jag inte stickar/virkar...ha det toppen
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Tack för din rara kommentar om mina tåsockor! Och ja, det var ganska pilligt att sticka tårna... :)

    SvaraRadera