lördag 29 januari 2011

En stickad....




Tänkte jag skulle visat er en jättefin stickad hatt, som jag vill sticka någon gång, i boken Skönt Stickat av Paula Hammerskog och Eva Wincent. Men dottern har fått låna med kameran utomlands, så det blir ett foto på hatten när kamera och dottern är hemma igen. Hatten finns i alla fall på sidan 6-7, för er som har möjlighet att titta i boken :)  För övrigt så innehåller denna fina bok många härliga stickade saker som man får lust att ge sig på och sticka.



Under tiden blir det i stället foton på våran söt lilla älsklingen Nora (av rasen Bichon Havannais). Här är en bild när hon varit ute i snön och lekt. Hon är en så go, glad och lekfull hund. Väldigt lekfull, fast hon är 4 år snart, i februari.



Från mitt arbetsrum ser jag ut över havet, som nu är omvandlat till is, helt livlöst ( har berättat om isen i tidigare inlägg) och utan dofter. Havet är annars så fullt av liv, dofter, ljud och återger ljuset och solen så fantastiskt i ett glittrande, levande mönster. Saknar det oerhört mycket. Här är plusgrader nu, men det påverkar inte isen alls. Däremot  krymper snön något och lite barmark skymtar fram här och där och solen värmer en aning i backen :)  Om några veckor kan vi börja titta efter de vilda vårblommorna :)  Optimism eller pessimism?



Sköt om er väl och ha en fin helg!


/Lilli

2 kommentarer:

  1. Lilla Nora så lik vår Ines och nästan lika gammal. Ines blir ju 3 den 14 februari, en lite allahjärtans hund. <3
    Nått av det bästa som hänt när jag köpte henne, så go, glad och tillgiven. Ja, du vet ju att hon har lite havannais i sig också. En trevlig ras som jag gärna köper igen.
    Nästa sväng måste bli till havet, längtar verkligen ner o få titta. Tror inte vi har nån is här ännu. Det är lite tö i luften här också, men isen på vägen ligger där den ligger. Kanske Stempen kan hacka bort lite inne vid huset under helgen så jag kan våga gå här utanför.
    Ha det bra och du, våren kommer nog snart ska du se och vi börjar fota och njuta vårtecken.

    SvaraRadera
  2. Det är på våren det är jobbigt att bo häruppe i norr! När man ser alla vårtecken söderifrån och här är bara snö snö snö! Vi brukar hoppas på en snöfri valborgsmässoafton!

    SvaraRadera