onsdag 1 december 2010

1980-talet, början av 1990-talet...





Det har varit datastrul hemma hos oss, så jag har inte kunnat läsa eller skriva i blogger på länge. Det känns trist när det är så. Man blir så frustrerad när tekniska saker inte fungerar!


Här har det varit lite stiltje vad gäller stickning de senaste dagarna på grund av mina besvär med händerna. Men har stickat lite ikväll faktiskt, och det gick ganska bra. Bara lite ont. (Nätterna är värst med mycket värk)


Hittade häromdagen en mössa och halsduk som jag stickade till någon av flickorna, antingen i slutet av 1980-talet eller i början av 1990-talet. Det är hemskt, men jag minns faktiskt inte till vem. Trodde väl aldrig att man skulle glömma en sådan sak som rör ens små älsklingar!! En tröja fanns till detta också, men vet inte vad den är. Det var alltid så att först fick den äldsta tösen ett plagg och senare fick lilltösen ärva det. Därför minns jag inte till vem jag stickade detta. Även lilltösen fick egna kläder förstås, men ofta kom de från storasyster. Garnet är nog något blandgarn och stickstorlek ??

Här är minus 10 grader och väldigt kallt! Hela havet rök idag s.k.sjörök, vilket förebådar IS!! Det är väldigt tidigt för det. Brukar aldrig se det i december, knappt i alla fall. Det ser ut som älvor som dansar på havet i solskenet (för det var klart väder med sol). Ingen dimma alltså. Och snön ligger där den lade sig :)

Ha det varmt och gott i kylan, med lite varm chocklad och på med mystofflor och FILTAR!!

/ Lilli

6 kommentarer:

  1. Hej! Du är inte ensam om att glömma sådant som man tror att man alltid ska komma ihåg.
    Vi har också kallt hos oss. Det var -21 på fm idag. Nu har jag inte kollat, men det känns kallt inne också.
    Ha det så gott
    Kramen Birgitta

    SvaraRadera
  2. Kallt så det sider i pälsen. Men den älvedansen låter trots allt som en vacker syn. Nog tror man att man ska komma ihåg, jag vet hur arg jag var på mamma som inte kom ihåg om det var mig eller min bror varje gång jag frågade om när jag började gå, fick tänder, första ordet och sånt. Jag ville ju veta när jag själv fick barn. Och nu, nu är jag likadan själv, kommer inte ihåg om det var stor eller liten som gjorde det eller det.. Oansett så var det härliga pastellfärger på verket:)

    SvaraRadera
  3. Så kul att du har det kvar. Här var det väl lite så också att de fick ärva. Ibland stickade jag likadana men i olika färger till dem och det var kul.
    Hoppas händerna blir bättre snart för det är ju så skönt att vila med en stickning i handen.
    Ta hand om dig i kylan och även lilla vovven.

    SvaraRadera
  4. Så söta dom var i läckra färger! Det är ju roligt att ha kvar sånt som stickades för många år sedan. Ja kallt har vi här med -15 är det i dag.

    SvaraRadera
  5. De var söta mössan och halsduken! Har också glömt en del om flickorna, vad som tillhörde vem, det troddeinte jag heller om mig själv!

    SvaraRadera
  6. Det måste vara underbart att bo ute vid havet även denna årstid! Blir grymt avundsjuk...(jag har ju 1,5 mil till havet).
    Läste om dina värkande händer/armar, fy vad jobbigt. Men vet du, jag har en kompis som opererades för karpatelsyndrom (heter det så?) förra året o hon blev jättebra!

    SvaraRadera