tisdag 9 november 2010

En bok, ett hav, en orkidé...




Första snön faller idag!! Och på havet blåser det en frisk ostlig vind. På bilderna syns lite hur det kan blåsa här. Skönt att sitta här inne, med andra ord :) Men kan inte sticka med mina värkande händer, även om det är ett riktigt "sitta-inne-och-sticka-väder". Det gör ont, som förut, men jag får ha tålamod och se vad handledsskenorna gör. Kan inte skriva så mycket på datorn heller, så det blir ett kortare inlägg idag. Tack alla gulliga för era uppmuntrande kommentarer! Jag blir så jätteglad för det, må ni tro!


Men jag kan njuta av att läsa lite och bläddra i Kari Hestnes bok "Sticka i Naturfärger" och av en fin orkidé, i alla fall. Orkidén fick jag för länge sedan av dottern. De står ju så fantastiskt länge :)


Det sköna med att gå ut i "dåligt" väder, det är att komma in igen :) Jag får väl ändå gå ut en sväng sedan.



Så jag kan njuta av en bok, ett hav (nåja, njuta och njuta...vet inte det just idag, men annars....ja) och av orkidén. Kan man glädjas åt lite, så har man mycket att vara glad åt!!



Ha det sriktigt gott, alla, i höstrusket !

/Lilli

6 kommentarer:

  1. Aj,aj, nervskador låter ont. Du får låta bli stickningen en stund och njuta av boken istället. Så här års blir det många nya, böcker alltså. Det är så skönt i soffakroken nu, snär här också faktiskt.. Nåja,.. God bättring :)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Tråkigt att inte kunna göra det man har lust till. Men vila händerna nu, så du får kraften tillbaka. Du har en fin bok att bläddra i och hämta inspiration. Snön har inte kommit till oss ännu, men det blåser kallt ute. Riktigt mysväder med andra ord. Jag har varpat gardiner (sista för året) och en trasmatta idag.
    Hoppas få på dom på vävstolarna i morron.
    Önskar dej god bättring och gör det bästa av tillvaron.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Det syns hur det blåer1 hoppas handledsstöden gör susen!

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det finns bra böcker att förkovra sig med. Ta igen dig ordentligt och vila handlederna en dag extra(gärna fler). När jag har som mest ont så använder jag mina handledstöd och det hjälper mig.
    Håller tummarna så att du blir bättre.
    Ha de gott. Kram Birgit

    SvaraRadera
  5. Stackars dig som har så ont. Men du, min chefs fru har opererat det där i båda händerna och det var inte nått jobbigt eller svårt och det blev bra efter, så gå inte o oroa dig för att operera det om det inte ger sig.
    Trodde inte ni fick snö så snabbt ute på ön, här är det inget alls ännu och det är vi glada för. Blåst har det ju gjort några dagar men det är vi ju vana vid.
    Hoppas du slipper värken snart så du kan använda nålarna igen, för det är ju så rofyllt o avkopplande.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt att du inte kan sticka men du har en bra bok att läsa.

    SvaraRadera