söndag 27 juni 2010

Sommarpratar...





Tänk så underbart grönt, lummigt och vackert det är nu i naturen. På vintern har vi nästan svårt att minnas hur grönt och fint det var på sommaren. Då är det härligt att ta fram sommarbilderna att titta på och minnas tillbaka.


Det blir inga jordgubbar från vårat jordgubbsland i år. Rådjuren har varit så närgångna och varit inne och ätit av jordgubbarna i landet!! För sent kom vi på att vi skulle ha lagt över något slags nät till skydd för rådjuren. De har aldrig varit och ätit här i trädgården förut, så vem kunde gissat det.....


Är det förresten någon som har läst Allt om Handarbetes: Stick-Magasinet? Vad tycker ni i så fall om det magasinet? Jag har köpt 3 nr hittills och det kunde vara kul att höra vad ni tycker om det.


Den syrenlila silkessjalen med hjärtmönster, som jag håller på att sticka, är snart klar. Den stickas i två trekanter som sys ihop till en större trekant. Har lite kvar på den andra andra trekanten nu. Det är ett väldigt roligt, engelskt, mönster att sticka, tycker jag. Återkommer med den när den är klar. / Lilli.

4 kommentarer:

  1. Hej! Vi har haft sol och värme här idag och maken har slagit av gräs till hö och jag har dragit på en ripsmatta. Ovanligt eller hur. Hoppas komma i fatt snart så jag kan göra lite annat också.
    Jag köper inte Allt om handarbete längre så jag kan inte uttala mej om den. Ser fram mot att få se din nya sjal.
    På fredag bär det iväg till Hantverksmässa, 3 långa jobbiga dagar.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara sommarvägar! Eftersom jag har en inbyggd liten generator av bakgrundsmusik så brusar Intåg i sommarhagen i mitt huvud just nu! :-)

    SvaraRadera
  3. Nog för att rådjur är söta, men i det här läget är det inte kul. Vi har haft tur, ännu kanske jag ska tillägga, för vi har inte haft dem i trädgården ännu och jordgubbarna skyddar vi mot alla fåglar, för det har vi gott om.

    Jag har inte läst den heller, så jag kan inte uttala mig om den alls.

    SvaraRadera
  4. Rackarns rådjur! Men det är svårt att bli arg på så söta djur! Här har vi dem inte inne i trädgården!

    SvaraRadera