måndag 21 juni 2010

Signatur och kofta

Har bytt ut min tidigare signatur Lil mot Lilli, som ni kanske har märkt. Detta på grund av att en annan bloggare också heter Lil. För att det inte ska uppstå förväxlingar och förvirring om vem som är vem, så har jag alltså bytt. Men jag har kvar min logga : "a" med knorren som förut :)


Fick i förra veckan hem stickhäftet "Kofta uppifrån och ner", som jag köpt från bloggen "Tant kofta". Ett jättefint häfte med tydlig och informativ beskrivning på hur man stickar en kofta uppifrån och ner. Det blir förhoppningsvis en sådan kofta stickad av mig också, så småningom, i sinom tid, någon gång....i framtiden....:) Det är många som har prövat på att sticka en kofta på det sättet, har jag sett. Det verkar så roligt. / Lilli, tidigare Lil.

6 kommentarer:

  1. Är också lite sugen på en sån kofta, men har så mycket annat jag "vill"...någon gång kanske..? Det e ju kul att ha nåt att längta efter också!

    SvaraRadera
  2. Hej Lilli! :-)
    Har också ett sådant häfte, samt ett garn som tittar uppfordrande på mig... tänkte börja med en barnkofta, bara för att prova, typ!

    SvaraRadera
  3. Jag har också häftet, jag har också gjort koftan.
    Riktigt mycket räknande och funderande och jättekul.
    Väl värt att prova.

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentaren på min blogg! Du verkar också ha stickat en hel del fint! Min uppochnerkofta hamnade jag snett med och den blev aldrig färdig men nån gång ska jag prova igen för jag hatar att sy ihop!

    SvaraRadera
  5. Sticka kofta får vara för min del. Det blir bara mindre stickningar jag gör. Tiden vill inte räcka till för mej.
    Den blå mattan har ett gammalt mönster och man kan nog väva daldräll efter det. Mönstret kommer att synas bättre i den svara som jag ska väva snart. Daldrällsmönster är väldigt bra att använda till att göra mönster till ripsvävar av.
    Önskar dej en skön och härlig midsommar på västkusten.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Trevlig midsommar! Sticka kofta uppifrån...det får bli en gång i framtiden.

    SvaraRadera