söndag 23 maj 2010

Utlottning och silkesgarn till en sjal...




Inför sommaren och semestern blir det nu en SOMMARUTLOTTNING av alpackagarn (bilden överst), i en valfri färg, av de färger som finns i butiken emlina.se



















För att vara med i utlottningen, behöver du bara göra 2 saker:









1. Maila till info@emlina.se och skriv vid vilken garnprodukt du har hittat denna smilis-figur, som ser ut som denna alldeles här :)) Smilisen kan finnas någonstans under de två kategorierna vävgarner och stickgarner. Så du behöver alltså inte leta igenom alla butikens produkter. Skriv också i mailet vilken färg du skulle vilja ha på alpackagarnet, om du vinner.
















2. Länka från din blogg/hemsida till www.emlina.blogspot.com Har du ingen hemsida/blogg kan du ändå vara med. Skriv då din mailadress i mailet till butiken.



Dragningen av alpackagarnet Indiecita, 2 nystan á 50g, sker den 16/6 här på bloggen !!


Lycka till, alla!




Nu är äntligen den vinröda kashmirsjalen blockad och klar efter att ha legat klar för övrigt, i ett antal veckor! Det blev ett fint fall på sjalen och jag är rätt så nöjd med den. Bilderna ovan. Kashmirsjalen är bland det mjukaste som jag någonsin kännt på!! Otroligt!!


Har nu bestämt vilken färg jag vill ha på den blivande stickade silkessjalen. Det blir ljuslila silkesgarn. Sjalen ska bland annat passa till en sommarklänning som är blå- och-lilablommig. Bilderna ovan. Tycker att färgerna går ganska bra ihop. Lila går ju också fint till flera andra färger som jag har, till exempel svart,cerise och rosa. Tror att jag ska sticka efter ett mönster som heter Valentin, ett engelskt mönster. Det blir första gången jag ska testa en engelsk beskrivning. Får se hur det går...Annars får jag väl fråga er om hjälp, eller?


Kom på att jag faktiskt har vävt en silkessjal/halsduk för några år sedan i 100% silke i en vävteknik som kallas för droppdräll. Den är lite guldbeige, tror jag man kan säga. Men vill gärna ha en stickad Valentinsjal i lila silkesgarn också! / Lil

6 kommentarer:

  1. Så snygg sjalen blev och jag gillar verkligen färgen. Vinrött är en av mina favoritfärger. Bra val av silkesgarns färg också, det blir jättesnyggt ihop.

    SvaraRadera
  2. Väldigt vacker klänning också! Blir fantastiskt med en sjal i det garnet!
    Mailar snart om tävlingen!

    SvaraRadera
  3. Vad fin silkessjalen är. Den vinröda är också fin. Jag ska försöka klara av att vara med i din tävling också.
    Roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vilken fin sjal. Jag kan ju inte sticka....
    Ha en fin vecka vännen
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blev den här sjalen! Jätte vacker!
    jag mailar snart om tävlingen.
    ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  6. Så underbart vacker din sjal blev!

    SvaraRadera