tisdag 18 maj 2010

Silkessjal i tankarna och en ful fisk...





Går med en silkessjal (heter det silkessjal med två eller ett s?) i tankarna. Vet bara inte vilket sjalmönster jag ska välja!! Det finns så många fina så jag har svårt att bestämma mig :) Och vilken färg ska jag ha? Allt kan ju inte vara vinrött, som jag älskar, eller cerise eller åt det hållet. Eller? Måste bestämma mig. Kallas det för beslutsångest ?


Skagen-resan var toppentrevlig! Vi var på Skagen-muséet och såg Skagenmålarnas jättefina tavlor, hamnen, varvet och en tur till Hirtshals, på Jyllands nordvästra sida, gjorde vi också. I Hirtshals besökte vi Nordsjö-muséet, med nordeuropas största akvarie. Där såg vi bland många, en stor klumpfisk, som kan väga upp till 2,2 ton. En riktigt ful fisk :) I akvariet finns det 6, och i Nordsjön 15 (tror jag det var) olika hajarter !! HAJ!!


En promenad ut på Grenen var tvunget, och att där bese de två haven Skagerack och Kattegatt som möts! Väldigt mäktigt och imponerande! Havet var så otroligt grönt där. Ja, just grönt! Kanske är det det berömda, speciella ljuset där som gör vattnet så grönt...? Det syns inte så mycket av det på bilderna, tyvärr.


Och restaurangbesöket på lösdagskvällen var helt super :) En fantastisk god middag och ett väldigt gott vin. Det var länge sedan vi åt så enormt gott ute!! Det passade så perfekt till vår 25-åriga bröllopsdag :) som vi firade några dagar i förväg. / Lil

6 kommentarer:

  1. Ja, det är något speciellt att gå ut på denna udde där Skagerack och Kattegatt möts, jag gick där i fjol somras. Hoppas du hittar en snygg färg till din silkessjal!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Skagen är underbart! Kanske jag borde kidnappa maken dit i sommar? Vi firar 17 år samma dag som prinsessbröllopet står!

    Rätt färg på silkessjal (jo, det ska nog vara 2 s...tror jag...) och rätt mönster...hm, ljuva och svåra beslut!

    SvaraRadera
  3. 2 s absolut. Eller 3 om man räknar det första också ;D

    Jadu, det var en sällsynt ful fisk ...

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig varit Skagern, men det skulle vara kul att få komma dit.
    Ser ut som ni hade det lite blåsigt, men vädret spelar inte alltid nån roll, det är ju vad man gör av det som är viktigt.
    Jisses vilken ful fisk, om man nu ska kalla den en fisk.

    SvaraRadera
  5. Mäktigt m 25-årsdag, grattis!
    Vi har hyrt ett hus i Skagen en hel vecka vid midsommar, ska bli härligt. Man tröttnar inte på naturen däruppe.

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig resa ni haft. Varför inte en silkessjal i något ljust fint garn nu till sommaren...
    Ha en fin helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera