torsdag 4 februari 2010

Mönster



Min utsikt från kontorsfönstret. Ett grå-vitt islandskap. Väldigt vackert och stilla. Och en massa snö. Det fina med snön är att man kan se alla djurspår i den. Ser spår efter ekorre, möss, fågel, katt och rådjur bland annat, när vi är ute och går lilla vovven och jag. Alla dessa djurspår blir som mönster i snön!! Kul! Och det är riktigt kul att lära sig hur olika djurspår ser ut. Min man är duktig på det.

Så underbart det är med ett varmt hus när det är kallt ute och att vi har något så finurligt som elström, så att jag kan sitta här och skriva och sedan brygga kaffe.

Men vi har förstås förmåga själva också till exempel att väva, virka sticka och göra andra konsthantverk. De flesta kan göra någonting, tror jag. Det behöver inte alls vara något svårt eller märkvärdigt för att vara vackert eller ge tillfredsställelse åt den som skapat.

NYHET NR 1 i emlina-butiken är att man nu kan köpa presentkort i olika valörer. Ibland kan det ju vara svårt att veta vad man ska ge i present. Varför inte något från emlina.se?

NYHET NR 2 i emlina-butiken är att det kommer att inkomma mönster till Mohair bouclégarnet alldeles i dagarna. Dessa läggs då in under rubriken "Mönster". Lil/Emlina

1 kommentar: