tisdag 20 mars 2012

Garntrasseldröm....



Har varit förkyld med en obehaglig huvudvärk i bakhuvudet som suttit i dygnet runt! Värktabletter har inte hjälpt. Jobbigt! Försökte att sticka på mina sockor, men har fått repa upp lite igen, av förståerliga skäl! Låg där, förkyld och tänkte på vad jag ska sticka härnäst, men kunde inte bestämma mig.... Sedan drömde jag att jag var insnodd i ett garntrassel hela jag! Riktigt otäckt! Det var kanske en "feberdröm"...:)  Den lilla rosa koftan nedan, ur Knitter`s magazine, är något av de alla saker som jag skulle vilja sticka framöver, fast kanske i en annan färg. Visst är koftans modell söt!? Jag får väl se om det blir av någon gång.

Idag är huvudet bättre, värken alltså :)  Man blir ju lite orolig när värken sitter i så mycket och länge....


Tänkte härom dagen på att det faktiskt är över ett år sedan jag opererade min högra hand. Tänk, nu kan jag arbeta med den som vanligt, hur bra som helst! Det enda är att den är något stel på morgonen, men det går fort bort. Förra året var jag lite deppig för att jag inte kunde sticka, handarbeta eller göra något. Men det blev, förhållandevis, fort bättre.





 Ha en fortsatt bra vecka, alla!

/Lilli

 


6 kommentarer:

  1. Stackars dig, den där förkylningen verkar väldigt jobbig och många har tydligen fått den också. Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Aj aj, hoppas att du blir bättre snart.
    Kofftan blir söt att ha i sommar.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  3. Jobbigt att vara sådär sjuk! Skönt att det är bättre nu, alldeles särskilt roligt dessutom med handen!
    Ta det lugnt nu när du frisknar till, det ska gå lite långsamt och värdigt! :-)

    SvaraRadera
  4. Usch den här influensasvängen är jobbig och långvarig. Krya på dig snarast!

    Vad kul att operationen var lyckad....och framför allt att du nu kan handarbeta ;-))

    SvaraRadera
  5. Kommer ihåg din deppiga tid med handen., så fort tiden går.. Ont i huvudet är illa det också, inte det minsta avundsjuk på dig, usch, stacken, kramar till dig :)

    SvaraRadera