tisdag 28 februari 2012

Uppkopplad...




Puh!! Ja nu är jag åter i etern! Skönt när allt funkar som det ska igen......också med tanke på min garnbutik emlina.se Man blir efter med en massa saker, all post, uppdateringar m.m. Har, som sagt, kunnat låna min svägerskas dator ibland för nödvändiga saker i samband med min butik, men ändå. Man kommer efter ändå; jag kan ju inte alldeles springa ner dörren hos henne :) 

Det positiva med ett uppehåll från nätet är att man får lite mera tid till annat. Man kan inte komma ifrån att det tar lite av ens tid att vara inne på nätet, men emlina-butiken är ju mitt jobb, så det får ta den tid det behövs, när allt funkar alltså.

Tänkte visa vad jag stickade härom veckan. Dessa små nätta och lätta handledsvärmare / muddar / pulsvärmare (kärt barn har många namn, hi,hi) är stickade i samma ljuvliga mohirgarn som den lilla axelvärmaren i spetsstickning, ni vet, se inlägget från den 22/1. De väger nästan ingenting och är otroligt mjuka och sköna på. Har tänkt att ha dem lite "till fin" under en kavajärm eller liknande eller tillsammans med axelvärmaren.



Nu har vi snödroppeknoppar och vintergäck i trädgården!! "Ja, det är våren, ja det är våren som har kommit igen".....


Jag kommer att kommentera lite hos er, så snart jag "kommit ifatt mig" på nätet. Ha det...

/Lilli


4 kommentarer:

  1. Trevligt att du är tillbaka med fungerande internet. Vet hur det känns att inte ha kontakt med omvärlden via datorn.
    Söta muddar du har gjort!

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka i etern :O)
    De är helt ljuvliga. Du är så duktig.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Men så fina! Jag har saknat dig....

    Rekommenderar verkligen den boken om du vill sticka mönster - med en tråd i taget. Det är aldrig två du behöver ta med dig varvet ut och tillbaka - bara en. Det är det som är finessen.
    Jag har ett gratis mönster på mycket enkla muddar med en enda färg med lyft maska där tråden läggs till framsidan för varannan maska - blir effektfull. Kolla min blogg.

    SvaraRadera
  4. Ja, välkommen tillbaka, får man väl säga då! :-)

    Jag riktigt känner hur varma och lätta de där är! När jag gjort allt jag ska göra först så undrar jag om det inte får bli något sådant... Jätte fina!

    SvaraRadera