lördag 17 september 2011

Några glädjeämnen





På fredagen, för bara en vecka sedan, var Nora och jag nere på stranden och bryggan i det sköna sensommarvädret. Hade en mugg kaffe med mig ner och voven och jag satt och njöt på bryggan. Såå härligt! Gick i vattnet med fötterna och det var inte iskallt som jag trott, utan skönt (hade kunnat slänga mig i hela jag egentligen, men lite bekväm är man ju). Ett glädjeämne!


Hade ställt kaffemuggen på bryggan och när jag vände mig om; vem stod och sörplade kaffe ur min mugg!? Lilla Nora blev kaffesugen och frestelsen att dricka lite, blev för stor att motstå!! Hon gillar verkligen kaffe, ska ni veta :) Ibland får hon ett slick eller två när jag doppat ett finger i kaffet som hon kan slicka av. Då "dricker" vi kaffe ihop, hon och jag. En verkligt mysig gemenskap. Att man kan ha det, en fin gemenskap, med ett djur.... Så tillgivet och underbart! Ännu ett glädjeämne!




Den 16/9 var jag i Borås på den stora Vävmässan 2011, som är vart 3:e år på olika platser runt om i Sverige. Där fanns sååå mycket fint att se, klämma, lukta och känna på förstås:) Fick en massa inspiration både till vävning och stickning. Dessutom fick jag många intressanta samtal om vävning och stickning med olika folk och träffade kända och okända inom väv-och stickvärlden. Där var en massa folk i olika åldrar. Inte bara äldre damer utan även unga tjejer!! Köpte två stickböcker (vävböcker har jag de flesta, men ska köpa några nya senare), tecknade en pröva-på-prenumeration på tre nummer av Hemslöjden och köpte lite garn till en jättesöt stickning av Karen Noen, ni vet den danska stick-och vävdesignern. Säger inte nu vilken stickning jag fastnade för, men kanske i ett inlägg framöver någon gång :) Ytterligare ett glädjeämne!


Ha en trevlig helg!

/Lilli.



5 kommentarer:

  1. Vad skönt det såg ut att vara!

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  2. Livets små glädjeämnen. Det enda vatten jag orkat stoppa fötterna i iår är medelhavets, här har det helt enkelt varit för kallt.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut. Visst är det härligt att det finns unga tjejer som älskar att handarbeta, och att de blir fler och fler.

    SvaraRadera
  4. Ha en underbar helg. Titta gärna in till mig och delta i min utlottning.
    Kram Agneta

    SvaraRadera