lördag 10 september 2011

En liten...






......bit på spetssjalen Ingrid i naturfärgad 100% alpacka har jag stickat. Det var svårt att få en bra bild på stickningen när den inte är blockad. Den drar ihop sig så det ser ut som vit risgrynsgröt eller något sådant :)  Min spetsjal här ser inte alls ut som Ingridsjalen gör i orginal. Jag stickar som det står i mönstret, men stickningarna brukar ju rätta till sig när de blivit blockade.




Börjar redan i tankarna sticka på en varm och mysig liten tröja till våran Nora-vove att ha i vinter. Tänker hur den kan se ut.... Det är väl lika bra att förbereda sig på en superkall isvinter igen. Huamej!!




Nej, bort hemska tanke! Än tycker jag sommaren dröjer sig kvar med varmt väder, ca + 16-17 grader, även om det är mulet och ibland regn. Men där i mellan sol :) Ännu är det grönt, blommor blommar och det är relativt ljust. Det är bara helt underbart med blommande små blåklockor på ängen ännu! Det är ändå enorm skillnad mot -10-15 grader, is,snö och mörker, eller hur ?! Och vattnet i havet är ca +16 grader och det är nog ganska varmt för att vara i september, tror jag.

Till sist måste jag intyga att den superstoooora kantarellen i inlägget längre ner här, verkligen ÄR ÄKTA!! Den är inte gjord i keramik, lera, glas eller annat konstmaterial utan är riktigt och verklig! I fall om att någon trodde något annat, menar jag :)


Ha en skön sensommarhelg!

/Lilli.
















4 kommentarer:

  1. Nej vintern längtar jag inte till! Här har det faktiskt åskat idag, det brukar det inte göra här uppe i september!
    Miastickar

    SvaraRadera
  2. Har för mig att jag inte heller fick min sjal att se ut som orginalet.
    Oj, vad du förbereder dig inför vintern, glöm nu inte njuta hösten först.

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt, ännu är det sensommar ute. Bara vänt till frosten kommer, då börjar vi frysa. Än så län ge går jag fortfarande i knickers och kofta. Vi får hoppas på 2-3 såna veckor till :)

    SvaraRadera
  4. Men oj en woffs som dricker kaffe! Ser ut att njuta av det också... = slickar sig om munnen
    ;-))

    SvaraRadera