måndag 13 juni 2011

Vyer...




Igår blev det riktig sommarmat till middag. Nyfångad, stekt makrill med färskpotatis och jordgubbar till efterrätt! Glömde helt bort att fotografera det, så det får bli vid nästa middag med samma meny. För det blir med all säkerhet flera av den sorten i sommar :) Det brukar bli en hel del makrill på sommaren här, hittills i alla fall :)


Nu ska jag gå ut i solen och sätta mig på altanen. Med naturen runt mig och havet nedanför, med lunch-kaffet, en bok och en stickning. Jag känner mig verkligen privilegierad och njuter helt och fullt.



Bilderna överst visar lite vyer alldeles här utanför, och bilderna nedan visar ena änden på ön, där den slutar.




Du har väl sett emlina.se butikens SOMMAR-ERBJUDANDEN!!

 Ha det sommargott!

/Lilli
 

4 kommentarer:

  1. Så vackert och vad gott med nyfångad makrill.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Granna bilder! Vad gott med färsk makrill. Vi ska faktiskt äta makrill ikväll, men här får vi hålla till godo med den frysta. Stekt med lite gräddsky och massor med finklippt dill över, färskpotatis till det. Mums! Men som sagt, det slår inte den färska ...

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga naturbilder! Makrill var något helt nytt för mig men nu har även jag fått smaka på den och jättegod var den ju så klart!
    Njut av allt!

    SvaraRadera
  4. Om jag avundas dig närheten till vattnet? ... JA! ;)

    SvaraRadera