lördag 17 april 2010

En hjärtsjal !










Nu fungerar bildprogrammet igen! Men jag har inte lärt mig ännu hur jag ska få bilderna i ordningsföljd här i bloggen och med lite text i mellan. Men det kommer väl... Visar gärna fler bilder här på våran lilla Nora. Först ett foto när hon är unghund i gräset ( när det var torrt ) och några när hon har blivit lite äldre och sitter i hallens trappfönster och tittar ut. Det fönstret är så lagom för henne och där älskar hon att sitta.

Och Nora nere på bryggan, taget förra sommaren när vi badar. Då fick hon vara bunden för hon gillade inte alltid att vi försvann i vattnet. Hon blev lite upprörd ibland, men det går bättre nu.
Har ni sett!! Kashmirsjalen ser ut som ett hjärta!! Det bara blev så. Såg inte det när jag tog fotot :) Ett rött hjärta! Den är inte färdig ännu, det går inte så fort. Jag stickar inte varje ledig sekund...

Ja, det där med ålder kan man säga en hel del om. Men ett är säkert. Det är hur man är invärtes som räknas. Man känner sig yngre än den ålder man egentligen har :) ( oftast i alla fall ) och yngre än utseendet. Som ca 25-30 år inne i, alltid :) /Lil

7 kommentarer:

  1. Hej! Vad fin din sjal blir. Gillar mönstret. Vilken mysig vovve du har. Fina bilder.
    Jag skriver min inlägg i Live Writher (som man kan ladda ner grattis på internet). Då kan man skriva och sedan lägger man en bild och skriver vidare och så kan man ändra storlek och så på bilder och framför allt man får bilden där man vill ha den. Mycket lättare än i Blogger. Sedan har jag laddat ner Photoscape (som också är gratis) och där kan man göra om bilderna och göra kollage. Jag är inget duktig på sådant men det funkar och då är det enkelt.
    Önskar dej en skön söndag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det tog ett tag för mig innan jag fattade hur jag skulle lägga in bilderna. Första bilden hamnar ju längst ner i inlägget. Så ska jag ha en viss ordning får jag kolla först och skriva upp fotonr och lägga in baklänges. Skriver man i inlägget hamnar ju texten bredvid bilden, men när man väl lagt in så hamnar det under bilden. Det är lite måk innan man kommer på det. Ibland är bilderna för smala och texten hamnar vid sidan om och då kan den bli jättekonstig. Då brukar jag gå tillbaka och dra lite i bilden så brukar det ordna sig. Du får testa dig fram helt enkelt.
    Sjalen ser verkligen fin ut och som du skriver som ett hjärta.
    Ett sådant fönster fanns i mitt förra hus också. Där satt vår dåvarande hund alltid från kl 1 och väntade på flickorna.
    Nora o Ines är verkligen lika. Det är så kul att få se dina bilder på henne.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin sjal du håller på med.

    Du skulle kunna skicka din mailadress i en kommentar till mig, som jag sen inte kommer att publicera, utan avvisar efter att jag mailat över mönstret till dig, om du vill.

    Funkar det för dig?

    Hälsningar Caramel

    SvaraRadera
  4. Tack Lil, sjalen blev fin och garnet är vackert. Jag kommer att handla det mörkröda garnet nästa månad - hoppas att det räcker. Ville alltid ha en röd, röd sjal - fast inte så jätte röd, så det mörka blir bra.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Du har något att hämta hos mig.
    Kram Iwona

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Hittade hit via Rosenvante.
    En sån vacker "hjärtesjal"! Och vilken sötnos till vovve du har.
    Nu ska jag ta en titt i din shop!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  7. koslig blogg og så koslig du ville bli med i min lille give away...
    Frida

    SvaraRadera