tisdag 16 februari 2010

Handvävd halsduk


Oj, oj, oj så mycket fint alla gör och visar på sina bloggar! Stickade och vävda ting och andra hantverk! Det är verkligen roligt att titta på allt! Det borde verkligen inspirera mig, men jag saknar inspirationen ändå....Den där riktiga entusiastiska känslan av att ha mycket lust, som jag brukar ha, vill inte infinna sig.
Har känt så under hela vintern. Kanske är det för värken i kroppen eller själva hösten/vintern...Jag får väl samla ihop lite av det som jag vävt och stickat och fotografera det och visa er här framöver. Här är en gó halsduk vävd i kypert av 2-trådigt ull. Den är vävd på en Götavävstol, som jag hade till låns en gång.

För er som har sticklust kan jag berätta att nu finns det några stickbeskrivningar i butiken, varav några fina sjalar bla. Och för er som har vävlust finns det bra och fina böcker, både nya och äldre, tidningar och tidskrifter i butiken, att få inspiration ifrån.
Ha riktigt sköna stunder med stickningen eller vävningen. Lil/Emlina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar