tisdag 8 december 2009

Små, små ting att njuta av.

Såg härom dagen blommande ljusgula kaprifolblommor som växte uppefter en klippvägg vid stranden. Så här års i december! De är väldigt vackra!

Och små underbara, vita tusenskönor i gräset. Det var såå härligt att se!

En solstrimma kom fram och jag blev medveten om ljudet av vågornas sköna, rogivande kluckande mellan stenarna på stranden.

Ja, när det bara är en kort stunds dagsljus känner jag att jag behöver tänka positivt. Att ta vara på nuet och njuta av de små tingen. Det hjälper faktiskt att se sig om i sin närhet lite. Det finns en massa små ting eller intryck att ta in och njuta av! Har du tagit ett bett på ett päron, till exempel, och tuggat det långsamt och riktigt känt smaken och konsistensen av det?
Plötsligt en dag gjorde jag just så och päronet var fantastiskt mycket godare än vanligt!

Lade i ordning några fina, handvävda vintagedukar och beundrade deras färger. Höll kvar materialet mellan fingrarna och kände på tyget. Jag njöt! Lil/Emlina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar